Pazar, Şubat 05, 2006

nerden aklıma esti kim bilir

gezdim dün akşam şehri şöyle bir...

zaman zaman dilime dolanan şarkılardan.

gün doğarken her sabah bir kız geçer kapımdan.

da öyle.

fabrikada tütün sarmak nasıldır bilmiyorum. bilmek de istemezdim ayrıca. aklıma türk filmi sahneleri geliyor. fabrikada çalışan kızlar. azıcık konuşacak olsalar kızan patronlar. ordan mustafa kutlu hikayelerinden birine kayıyorum 'yoksulluk içimizde'deydi galiba. neydi kızın adı. kitap eslemdeydi galiba. eslem bi baksana neymiş kızın adı.(son dakika haberi. ilham perim süheyla'ydı o kız dedi.) o kız fabrikada çalışmıyordu galiba. neyse önemli değil. o kızın poğaça yiyişini tarif ederdi kutlu. aşağı yukarı her poğaça yiyişimde o tasvir gelir akılma. süheyla'ya benzemekten korkarım. çünkü severim ben poğaçayı.

engin vardı bir de orda. isim başkaydı belki de. adamın birine bir şey soruyordu engin. ben ateistim diyordu adam. peki, ateist olunca kavunun tadı değişiyor mu demişti engin. öyle ya kavunun kokusunu alır, serin tadını damağında hisseder de hala inanmaz mı insan? düşmek üzere olan bir uçakta hiç bir ateist bulamazsınız derdi i.a.

ben onun bunun derdinde değilim. kendi derdimdeyim esasında. sadakat, samimiyet, ihlas cennetin kapısını uzaktan açarmış. kumanda gibi.

karanlıkta dans geldi aklıma şimdi de . aslında daha önce gelmişti de bahsetmeye sıra yeni geldi. fakültede birinci sınıftayken akm'de izlemiştik. koltuğa saplanıp kalmıştım sanki. son ana kadar son bir umut. gözüm hep telefonda. çalacak, çalmalı o telefon!
müzikler, şarkıların sözleri vs. çok hoştu. sözler hele, düşündürücüydü. kız durduk yerde dans etmeye, şarkı söylemeye başlıyordu. hayaller gerçekleri, gerçekler hayalleri kovalıyordu. ne oldu şimdi diyiveriyordu insan.
işte o an kayboluyordu zamanın tarifsiz ahengi.

bir daha izliyim ben şu filmi en iyisi.

5 yorum:

  1. süheyla ve engin evet :)

    kitabın bende olduğunu bu sabah düşündüm okusamda versem dedim :)

    "hayata dokunmak" az kaldı da az kaldı veririm yakında ;)

    YanıtlaSil
  2. karanlıkta dans etkileyici bir filmdi. ama ben şu arada operavari hayal kurmalar ve şarkı soylemeler kısmını bi türlü sevemedim, filmde. türk filmlerinde de vardır hani kasap, bakal, manav birden mahallenin cici kızı için şarkı söylemeye başlar heyo heyo yaz geldi çiçek açtı falan, o da kötü. nedir yani. oyna işte doğru dürüst. alle alle

    YanıtlaSil
  3. selamunaleyküm

    Bugün dikkatimi çekti sayfanız,Çok hoş gerçekten;
    Ne düşünürsünüz bilemiyorum ama bi yazınızı alıntı yaptım;
    Umarım sizi rahatsız etmez;

    www.blogcu.com/birlikteyiz

    Allah(c.c.)'a emanet olun...

    YanıtlaSil
  4. Ne zamandir yoktun ortalarda, ozlemistim yazilarini;)

    YanıtlaSil
  5. hafızam işliyor demek, sevindim :)

    verirsin biliyorum, aceleye gerek yok.

    ...............

    filmde müzikal kısmı hakkaten fazlaydı.
    kızım dur işte durduğun yerde, iki dakka durmadan, hurra başlıyorsun gene koşturmaya, olmaz ki ama. biz ağır insanlarız. yetişemiyoruz sana :)
    türk filmleri başka alem zaten. ayşeciğin polyannavarimsi bir filmi vardı hele...

    ................

    ve aleyküm selam

    teşekkür ederim.
    ben de sizin fotoğraflarınızı çok beğendim.
    yaptığınız alıntı benim kendi yazdıklarımdan değil zaten.ben de alıntı yapmıştım. alıntıdan alıntı yapmış oldunuz böylelikle :)

    .............

    teşekkür ederim tuğçe ;)

    YanıtlaSil